Etik ve gizlilik kuralları nedir?

Terapi süreci nasıl ilerler?

• Psikolojik danışmanlık sürecinde etik ve gizlilik kurallarına uygun bir şekilde çalışılmaktadır. Seans sürecinde paylaşılanlar yalnızca terapist ile danışan arasında kalır. Gizlilik kuralı sadece kişinin kendisine ya da başkasına zarar verme durumları söz konusu olduğunda bozulur. Bu durumlarda danışanın yakını ve gerekli kişiler ile sadece riskli durum hakkında bilgi paylaşımı yapılır, seans içeriği yine de paylaşılmaz. Gizlilik kuralları seansın başlangıcında danışana aktarılır.

• Seanslar, “Türk Psikologlar Derneği” tarafından belirlenmiş olan eğitim durumu, meslek tanımı, görev, yetki ve sorumluluk alanları açısından “Sağlık Meslek Yasası” kapsamına uygun olacak şekilde yapılandırılır.

• Türk Psikologlar Derneği’nin yayımladığı Etik Yönetmeliği’ni daha detaylı incelemek için tıklayınız.

• İlk seans, değerlendirme görüşmesi olarak yapılandırılır.

• Terapiye başvurma sebebiyle bağlantılı danışanın sorun yaşadığı konu ve alanlar üzerinden terapi hedefleri belirlenir.

• Öncelikli olarak danışanda sıkıntıya yol açan sorunlara odaklanılır.

• Seanslar sıklık olarak, genellikle haftada bir olarak planlanır. Seansların sıklığı ihtiyaca göre değişebilir. Bazı durumlarda haftalık görüşme sıklığının arttırılması gerekebilir. Zaman içerisinde, terapi sürecinin gidişatına göre görüşmelerin sıklığı iki haftada bir veya ayda bir olarak düzenlenebilir.

• Devamlılık/seanslara düzenli katılım, terapi sürecinin verimi açısından oldukça önemlidir.

• Terapi sürecinin ne kadar olacağı hakkında kesin olarak bir süre verilemeyebilir. Bu süre kişinin ihtiyacına, durumuna ve motivasyonuna göre değişkenlik göstermektedir.

Danışan olarak haklarım neler?

Terapistime hangi soruları sormalıyım?

• Güvendiğiniz ve anlaşıldığınızı hissettiğiniz bir terapist seçme,

• Terapistinizin diplomaları, sertifikaları ve ek olarak aldığı süpervizyonlar hakkında bilgi alma,

• Durumunuz için en uygun olan alternatif tedavi seçenekleri hakkında bilgi alma,

• Tedavi sürecinde rahatsız olduğunuz ya da değişmesini istediğiniz durumları terapistinizle paylaşma,

• Terapistinizden etik ve profesyonel davranış görmeme durumlarında tedavi sürecini sonlandırma,

• Terapistinizin korumakla yükümlü olduğu gizliliğinizin hangi durumlarda bozulacağı konusunda bilgilendirme isteme,

• Terapistiniz yorumlarda ve tavsiyelerde bulunuyorsa veya yönlendirmeler yapıyorsa tedavinizi sonlandırma,

• Terapi sürecinizi yukarıda yer alan maddeler nedeniyle veya hiçbir neden olmaksızın istediğiniz zaman sonlandırma hakkına sahipsiniz.

• Terapi sürecim nasıl ilerleyecek?

• Bir seans süresi ne kadardır?

• Seansların sıklığı nedir?

• Bir seans ücreti nedir?

• Terapiler online mı yüz yüze mi gerçekleşiyor?

• Tedavi sürecim tahmini ne kadar sürebilir?

• Gerektiğinde sürecimle bağlantılı diğer uzmanlarla konsültasyon yapacak mısınız? Konsültasyonum hakkında bilgilendirilecek miyim?

• Tedavi sürecinin bitmesine kim, nasıl karar verecek?

• Gerektiğinde size nasıl ulaşabilirim? (Hangi saatler arasında, hangi numaradan, vb.)

Terapide Kullanılan Formlar

• Günlük hayatınızda sizi zorlayan anlarda yaşadığınız sorunu veya duygularınızı tarif etmekte güçlük yaşayabilirsiniz. Sayfanın hemen altında duygu durumunuzu ve sorunlarınızı daha iyi anlayabilmeniz için oluşturulan ve terapi sürecinde kullandığımız bazı formlar bulunmaktadır. Bu formlar tanı koyma amaçlı kullanılmamaktadır.

• Formları daha verimli bir şekilde kullanabilmeniz için “Evinizdeki Terapist” ve ''Hayatı Yeniden Keşfedin'' kitaplarından yararlanmanız tavsiye edilir. Ancak bunlar tek başına bir tedavi süreci değildir. Kitaplardan fayda göremiyorsanız mutlaka bir psikoterapiste/danışmana başvurmanız önerilir.

• Formların değerlendirilmesi için bir uzmana başvurunuz.

01. Evinizdeki Terapist Depresyon Ölçeği

• Kendinizi bir süredir depresif hissediyorsanız, belirtilerinizi takip edebilmek için formda yer alan maddeleri son bir hafta içerisinde ne ölçüde yaşadığınızı gösteren puanı işaretleyiniz.

02. Evinizdeki Terapist Kaygı Ölçeği

• Kaygılı olduğunuz zamanlarda hangi belirtileri yaşadığınızı belirlemek ve kaygı düzeyinizi takip etmek için size en uygun olan puan seçeneğini işaretleyiniz.

03. Şema Ölçeği

• Hangi şemalara sahip olduğunuzu öğrenmek için formda yer alan sorularda size en uygun olan seçeneği işaretleyiniz.